Gotlandsrundan 2014
Rundan gick i år på Norra Gotland med start I Lärbro och mål vid Barläst. Vädret var inte det bästa, det var ganska kyligt och på slutet av rundan regnade det. Avslutningen med prisutdelning mm hölls under tak inne i den gamla kalkladan vid Barläst.
Resultatlistan är utan namn beroende på PUL (Personuppgiftslagen). Om någon har glömt bort sitt startnummer så går det bra att maila webmaster@gvbk.se och få reda på det.
Ett bildalbum med bilder från rundan finns här. Klicka på bilderna så kommer dom i ett större format.
En artikel i Classic Motor om Rundan 2014 finns här.
Vi får beklaga att det gick lite för snabbt vid prisutdelningen. Den som utropades som segrare skulle egentligen komma på andra plats och den som utropades som tvåa ska vara på första plats och ha vandringspriset.
Detta är nu uppklarat och tabellen nedan är den rätta.
Svaren på kontroll E:
Socknarna var från norr Othem nr 11, Ekeby nr 25, Anga nr 45, Mästerby nr 48 och Hemse nr 78.
Rätta svaren på tipsfrågorna var:
1. 11:e nov 1918 slutade första världskriget
2. Tåsskblåmme heter våradonis på svenska
3. Litauen är störst till ytan av våra grannländer i öst
4. 1956 fick alla rätt till tre veckors semester enligt Unionen och Agda.se
5. Sverige har 20 platser i Europaparlamentet
6. Stenen var en bikakekorall
7. Nio vindkraftverk kan ses från Gotland Ring
8. Ford Mustang fyller 50 år i år
9. 7,2 mil är det mellan Korsbygården och Hellvi gamla skola, enligt den körda vägsträckan
10. Lärbro kyrka har ett åttkantigt torn
Rätt tipsrad är: 2 1 X 1 2 X X 2 2 X
R E S U L T A T |
Place-ring |
Start.-nr |
Fordon |
År |
Kontr. A |
Kontr. B |
Kontr. C |
Kontr. D |
Kontr. E |
Tips |
Summa |
1 |
31 |
Ford Zephyr 6 |
63 |
3 |
10 |
7 |
8 |
8 |
6 |
42 |
2 |
14 |
Hinden |
39 |
4 |
8 |
8 |
9 |
8 |
4 |
41 |
3 |
51 |
Peugeot 204 Break |
74 |
7 |
6 |
10 |
7 |
4 |
6 |
40 |
4 |
3 |
Ford A |
28 |
5 |
10 |
9 |
7 |
0 |
7 |
38 |
5 |
9 |
Ford A-Coupé |
31 |
6 |
8 |
7 |
8 |
2 |
7 |
38 |
6 |
28 |
SAAB 95 |
61 |
4 |
6 |
8 |
9 |
2 |
9 |
38 |
7 |
33 |
Vespa Cosa |
63 |
6 |
10 |
6 |
9 |
2 |
5 |
38 |
8 |
24 |
Opel Rekord P1 |
58 |
5 |
10 |
6 |
8 |
0 |
8 |
37 |
9 |
10 |
Opel P6 Cab |
32 |
5 |
8 |
8 |
7 |
2 |
6 |
36 |
10 |
29 |
Willys |
62 |
2 |
10 |
8 |
7 |
4 |
5 |
36 |
11 |
35 |
SAAB Sonett |
68 |
7 |
10 |
8 |
8 |
0 |
3 |
36 |
12 |
39 |
Renault R4 |
73 |
4 |
8 |
10 |
8 |
0 |
6 |
36 |
13 |
43 |
VW Golf |
84 |
7 |
10 |
10 |
3 |
0 |
6 |
36 |
14 |
15 |
Plymouth |
39 |
3 |
10 |
8 |
8 |
0 |
6 |
35 |
15 |
1 |
Ford A |
30 |
8 |
10 |
5 |
6 |
0 |
5 |
34 |
16 |
45 |
Dodge Stegvagn |
35 |
3 |
6 |
2 |
7 |
8 |
8 |
34 |
17 |
2 |
Chevrolet |
26 |
6 |
4 |
9 |
9 |
0 |
5 |
33 |
18 |
12 |
Austin Seven |
34 |
3 |
8 |
10 |
8 |
0 |
4 |
33 |
19 |
18 |
VW 1200 |
51 |
4 |
10 |
9 |
7 |
2 |
1 |
33 |
20 |
5 |
Ford A |
30 |
6 |
0 |
5 |
7 |
6 |
8 |
32 |
21 |
8 |
Ford A-Coupé |
30 |
5 |
6 |
0 |
9 |
4 |
8 |
32 |
22 |
13 |
Lanchester "11" |
37 |
8 |
4 |
4 |
8 |
2 |
6 |
32 |
23 |
11 |
Chevrolet |
33 |
7 |
8 |
0 |
0 |
8 |
8 |
31 |
24 |
25 |
Saab 93 |
58 |
2 |
8 |
9 |
8 |
2 |
2 |
31 |
25 |
26 |
Peugeot 403 Cab |
59 |
4 |
10 |
1 |
9 |
2 |
5 |
31 |
26 |
52 |
BMW 1502 |
75 |
6 |
0 |
8 |
6 |
2 |
9 |
31 |
27 |
34 |
Ford Cortina |
67 |
3 |
10 |
2 |
7 |
0 |
8 |
30 |
28 |
19 |
Austin A 30 |
54 |
3 |
0 |
10 |
9 |
2 |
5 |
29 |
29 |
32 |
Saab 96 |
63 |
5 |
2 |
9 |
6 |
2 |
5 |
29 |
30 |
42 |
Volvo 264 |
81 |
3 |
10 |
4 |
7 |
0 |
5 |
29 |
31 |
46 |
GAZ Jeep |
69 |
6 |
6 |
0 |
9 |
2 |
6 |
29 |
32 |
41 |
Mercedes 300 D |
77 |
2 |
2 |
7 |
7 |
6 |
4 |
28 |
33 |
6 |
Ford A |
28 |
8 |
0 |
4 |
8 |
2 |
5 |
27 |
34 |
37 |
Fiat 600 D |
70 |
4 |
6 |
7 |
5 |
0 |
5 |
27 |
35 |
23 |
Morris |
58 |
6 |
1 |
5 |
7 |
0 |
7 |
26 |
36 |
27 |
MB 220 SE Coupé |
61 |
3 |
4 |
9 |
3 |
4 |
3 |
26 |
37 |
20 |
Messerschmitt |
56 |
1 |
8 |
3 |
7 |
2 |
4 |
25 |
38 |
30 |
Porsche 356 Cab |
62 |
3 |
8 |
1 |
9 |
2 |
2 |
25 |
39 |
38 |
Mercedes 280 S |
71 |
1 |
0 |
7 |
8 |
6 |
3 |
25 |
40 |
47 |
T-Ford |
19 |
6 |
8 |
0 |
6 |
0 |
5 |
25 |
41 |
50 |
Opel Rekord |
61 |
5 |
6 |
1 |
5 |
0 |
8 |
25 |
42 |
7 |
Ford A 30 el. Ford T 24 |
30 |
2 |
6 |
7 |
5 |
2 |
2 |
24 |
43 |
17 |
Chrysler Windsor |
46 |
5 |
6 |
1 |
9 |
0 |
1 |
22 |
44 |
36 |
MB 280 S |
70 |
5 |
2 |
1 |
6 |
0 |
8 |
22 |
45 |
16 |
Opel Kapitän Cab |
39 |
2 |
4 |
5 |
7 |
0 |
3 |
21 |
46 |
22 |
DKW |
57 |
2 |
10 |
0 |
4 |
0 |
4 |
20 |
47 |
21 |
BMW 501 |
56 |
5 |
1 |
0 |
1 |
0 |
6 |
13 |
|